• Slovenčina (Slovenská republika)
  • English (United Kingdom)


Home Fotografické kurzy Víkendové fotokurzy ARCHÍV: Month of Photography Masterclass: How to Capture Mood and Atmosphere in Your Photo
ARCHÍV: Month of Photography Masterclass: How to Capture Mood and Atmosphere in Your Photo

image014

Ako zachytiť náladu a atmosféru na fotografii
Lektor: Mustafa Dedeoğlu
Dátum: 5. 11. 2017
Cena: 100 eur
Počet účastníkov: maximálne 12
Miesto: Stredoeurópsky dom fotografie, Prepoštská 4, Bratislava
Informácie o dostupnosti miest a prihlásenie: Mgr. Veronika Paštéková, 0905 127 185, Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript.
Workshop bude tlmočený do anglického, prípadne slovenského jazyka.

K dispozícii sú dve možnosti platby
Platba na účet
Platba kreditnou kartou

O autorovi

Mustafa Dedeoğlu je jedným z najznámejších tureckých pouličných fotografov. Narodil sa v Istanbule v roku 1978. Umelec vo svojich dielach kladie dôraz na kompozíciu, príbeh, ktorý chce vyrozprávať, emocionálnu hodnotu obrazu a jeho estetické kvality. Mustafa Dedeoğlua vystavoval v Rusku, Španielsku, Bosne a Hercegovine, Gruzínsku, Kosove, Macedónsku, Grécku, Spojených štátoch, Rumunsku, Litve, Iráne, Srbsku, Poľsku, Českej republike, Čiernej hore, Bielorusku a vo Francúzsku.

Téma masterclass:
Pre fotografov je často zložité odrážať náladu a atmosféru momentu. Mustafa Dedeoğlu vám poskytne informácie o tom, ako správne na svojich fotografiách zvečniť atmosféru – rovnako v zmysle teoretickom, ako aj v zmysle obyčajnej technickej zručnosti. Bude rozprávať o svojej osobnej ceste k fotografii aj o svojich skúsenostiach s fotografovaním.

image006image015

Program masterclass:
Predstavenie autorovej cesty k fotografii a jeho uhla pohľadu na fotografiu (s videom).

Techniky a profesionálne rady:
Ako zachytiť náladu a atmosféru na fotografii.
Spontánnosť vs. póza.
Zváženie osvetlenia.
Používanie blesku a ISO.
Využívanie širokej clony.
Scéna a prostredie.
Zachytenie emócií.
Zdôraznenie textúry.
Editovanie fotografií.
Vzhľad filmu a experimentovanie s čiernou a bielou.

Posudzovanie portfólií:
Prehliadka domácich prác účastníkov, diskusia o prinesených fotografiách, rady do budúcna.

image009       image010

Vyjadrenie autora:
Hlavnou cestou, ktorou som sa pri fotení rozhodol vybrať, bola pouličná fotografia. Ponúka mnohé zhody náhod a okolnosti zlievajúce sa do pôsobivých príbehov. O svojich fotografiách rád premýšľam skôr ako o príbehoch než o obyčajnej dokumentácii. Fotografovanie je pre mňa druhom sebavyjadrenia, uzrozumenia sa s tým, ako vnímam seba a svet okolo seba, aké pocity vo mne vzbudzuje. Prináša tiež radosť z prekvapení, nové príležitosti, nové začiatky, nové dojmy, nové strety, nových ľudí, nové vzťahy, nové príbehy. Fotografický štýl vo mne asociuje skôr odraz autorovej osobnosti a individuálneho pohľadu na svet než len obyčajný sled fotografií podobajúcich sa vizuálnou formou alebo fotografovaných rovnakou technikou. Keď pátram po obraze svojej ďalšej fotografie, hľadám emocionálnu hodnotu, pocity, ktoré bude v divákovi vyvolávať. V procese fotografovania sa v prvom rade sústreďujem na kompozíciu s nepostrádateľným dôrazom na estetickú stránku obrazu – ďalší koncept, ktorý si cením. Je pre mňa podstatné, aby sa ľudia, ktorých fotografujem, či už s ich zvolením alebo bez neho, po zhliadnutí fotografie cítili dobre. To isté platí pre vonkajšieho pozorovateľa. Vzhľadom na to, ako chápem úprimnosť a autentickosť, silno verím v to, že umenie môže človeka meniť, dodávať mu sebaistotu a nástroje na sebarealizáciu a sebavyjadrenie. Len potom môže byť naozaj slobodným duševne i spoločensky. Inšpirujem sa čierno-bielosťou, verím, že najlepšie vyjadruje komplexnosť vizuálneho príbehu v pouličnej fotografii, umožňuje plne sa sústrediť na obraz samotný, čím zdôrazňuje dôležitosť kompozície. Čiernobiela fotka je zároveň oveľa dramatickejšia. Napriek tomu rád fotím aj farebne, najmä v prípadoch, keď považujem vizuálnu dominanciu farieb za vhodnú – ak chcem zvýrazniť niektoré elementy obrazu alebo zdôrazniť niečo prírodné či živé. Pri vystavovaní najradšej pracujem s výtlačkami s veľkosťou 30 x 40 cm alebo 50 x 70 cm. Napriek tomu občas vyberám väčšiu mierku, ak je príbeh, ktorý fotografia reprezentuje, lepšie vnímateľný vo väčšom meradle – napríklad keď chcem zdôrazniť dôležitosť okolia, prostredia, priestoru. V poslednom čase som pracoval na viacerých fotografických esejach. Som veľmi vďačný, že som mal niekoľko príležitostí vystaviť jeden z týchto projektov s názvom „Večné mesto Istanbul a tváre“ vo viacerých krajinách. Je mojím zámerom pokračovať v zdieľaní svojich diel s milovníkmi fotografie po celom svete.

 
Sponzori / O organizácií / Kontakt / SiteMap / Unsubscribe
Sedf.sk